Przejdź do głównej zawartości

kruche ciasteczka

Przy niedzieli pora na coś słodkiego :)
Prosty, lecz wymagający czasu przepis, który pokocha cała rodzina


Kruche ciasteczka z marmoladą
składniki:
500 g mąki pszenej
125 g margaryny
3 łyżki śmietany
1 łyżka cukru
marmolada wieloowocowa twarda

Przygotowanie:
wszystkie składniki oprócz marmolady łączę ze sobą w następujący sposób:
mąkę przesiewam, dodaje margarynę, którą rozdrabniam nożem w drobne kawałeczki,
dodaje cukier oraz śmietanę. Zagniatam ciasto.
Odkładam do lodówki na około 1h
Po godzinie wałkuje ciasto na różne kształty i formuje ciasteczka.

Jednym sposobem na formowanie ciastek jest rozwałkowanie prostokątna, następnie ułożyć marmoladę przy dłuższym boku, zawinąć i pokroić w 4 cm paski.

Z jednego ciasta powstaje około 50 sztuk ciastek.





Smacznego :)
Córka Smoczycy :)

Komentarze

Prześlij komentarz

Drogi użytkowniku!
Komentując dodajesz mi odwagi w dążeniu do celu.
Wszystkie obraźliwe komentarze będą usuwane.
Pozdrawiam

Popularne posty z tego bloga

Ravioli ze szpinakiem i serkiem capri

K uchnia włoska, moim zdaniem należy do najlepszych.  Jest smaczna i kolorowa.  Dzisiejsza propozycja jest wyjątkowa nie tylko pod względem wyglądu,  ale przede wszystkim pod względem smakowym.  Spróbujcie sami!   Składniki: 1/2 kg mąki pszennej 100 ml oliwy szczypta soli 200 ml ciepłej wody szpinak mrożony rozdrobniony 400 g serek capri typu włoskiego  220 g kiełbasa z kija 300 g cebula 100 g czosnek 5 ząbków sól morska, pieprz ziołowy, Przygotowanie: Przygotowujemy ciasto na tradycyjne pierogi polskie: mąkę przesiewamy, dodajemy olej, sól, wodę. Zagniatamy do uzyskania ciasta. Odkładamy ciasto na 15 min, tak aby odpoczęło. W miedzy czasie na patelni podsmażamy cebulę i czosnek pokrojone w drobną kostkę. Dodajemy szpinak (rozmrożony). Dusimy do odparowania wody. Pod koniec dodajemy serek capri, który uprzednio kroimy również w kostkę. Gdy farsz zostanie zrobiony zabieramy się do krojenia ciasta. Wykrawamy prostokątny o wymiarach 2,5 cm x 5 cm Następnie po wykrojen

Świąteczne babeczki

Ś więta już pukają do drzwi, pora abyśmy zabierali się za wypieki. Dzisiaj prezentuje babeczki nadziewane masą czekoladową, migdałami i rodzynkami. Każdego chwyta za podniebienie!  Składniki: Ciasto: 30 dag mąki pszennej 15 dag margaryny lub masła  2 żóltka 10 dag cukru pudru 1 opakowanie cukru waniliowego 2 łyżki śmietany Masa czekoladowa:  pół szklanki wody 150 g margaryny 1 szklanka cukru 3 łyżki kakao  100 g mleka w proszku granulowanego  Przygotowanie : Ciasto:  Mąkę przesiałam, dodałam margarynę.  Całość pociachałam nożem.  Dodałam żółtka, cukier, cukier waniliowy, śmietanę.  Całość połączyłam w jedną całość.  Odkroiłam część ciasta, a resztę wsadziłam do lodówki.  Z ciasta wykrawałam około 0,5 cm krążki o średnicy  około 5 cm (zależy od foremek na babeczki)  Po przygotowaniu jednej porcji (około 14 sztuk)  piekłam je 15 min w temp 180 stopni W międzyczasie przygotowałam masę czekoladową: Zagotowałam wodę, dodałam

schab pieczony ze śliwka

Pora obiadowa zbliża się wielkimi krokami, a Ty nie wiesz co zrobić, aby rodzina zadowoliła swoje podniebienie? Spróbuj przygotować pyszny schab ze śliwką. Delikatność suszonej śliwki idealnie współgra z mięsem wieprzowym. Wypróbuj! Składniki: schab wieprzowy 1,2 kg woda zimna 500 ml śliwka suszona 50 g olej 100 ml bazylia 10 g pomidory suszone 10 g Przygotowanie: Schab myje, delikatnie kroje go na pół, układam śliwkę, wiążę sznurkiem spożywczym. Następnie wkładam do rękawa do pieczenia, zawiązuje z jednej strony, wlewam wodę i olej oraz posypuje przyprawami. Całość piekę 1 h 20 min w temp około 200 stopni. Jako dodatek możemy użyć kaszy jęczmiennej  Smacznego! :)